گیاهان دارویی
نوشته شده توسط : علی پور


گیاهان دارویی هر کدام به نوعی برای معالجه بیماری ها و ارتقا توان و اقتدار اعضای داخلی و ظاهری تن از سال های بدور گزینه به کارگیری قرار می گرفته اند. شاید این سوال برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شایسته ترین این شایسته ترین ها چه می باشد؟
شایسته ترین و کارکشته ترین گیاهان دارویی کدام میباشد؟

داروخانه گیاهی
در صورتی بخواهید جواب این سوال را بدهید کدام یک از گیاهان دارویی را اسم می‌برید؟ شاید پاره ای نقص‌ باشد به این دلیل‌که گیاهان دارویی سرتاسر خاصیت و منفعت میباشند و نمی اقتدار از در بین آن ها شایسته ترین را گزینش کرد البته بالاخره در هر جمعی یک شایسته ترین موجود است که به اعتقاد و باور متخصصان طب سنتی یک کدام از پرخاصیت ترین گیاهان دارویی یونجه میباشد.
یونجه، گیاهی میباشد غریب که امروزه در ذهن ها همگانی صرفا به درد علوفه دام می‌خورد، درحالی که در قبل استعمال های فراوان از این گیاه پرفایده می شده‌است.این گیاه که عمدتاً در آسیا کشت میگردد از اولی گیاهان دارویی شناخته گردیده برای انسان میباشد.
«یونجه» که در فارسی به آن «اسپست باغی»، «سپست»، «سبیس» یا این که «درفا»، در افغانستان «اسپیشتا» و در ترکی بدان «یونجه»، به رومی «میدیکی»، به مصری «قضب» و به عربی «رطبه» یا این که به عبارتی «فصفصه» گویند، گیاهی میباشد علفی، پایا و از تیره پروانه واران و همدسته شبدرها که طول آن تا یک متر می‌رسد. دارنده ساقه های بلند و برگچه های نازک، نوک تیز و بیضی صورت. گل هایش غالباً بنفش، کوچک یا این که گهگاه زرد میباشد و به صورت سیر، میوه «یونجه» مانند صدف بوده و دانه باطن میوه مانند لوبیا البته کوچک خیس از آن میباشد. «یونجه» ریشه ای بسیار عمیق دارااست که تا 3 متر به عمق زمین نفوذ مینماید، در فیض ویتامین ها و مواد معدنی را از خاک تنظیم می‌نماید. این گیاه از علف های خوب مراتع میباشد و شایسته ترین گونه آن سبز املس (قابل انعطاف) میباشد.

یونجه

خاصیت یونجه شایسته ترین گیاهان دارویی برای تن آدم
این گیاه در اکثر نقاط عالم رویش می نماید و به طور وحشی در بعضا نواحی معتدل آسیا و شمال آفریقا میروید که اشکال و اقسام داراست. مزاج یونجه نو در پایان نخستین گرم و خیس و کم آب آن، گرم و کم آب میباشد و قوتش تا 5 سال باقی میماند.

یونجه از حیث تغذیه همگانی غذایی بی نقص میباشد که تپل می‌نماید و آهن اکثری داراست و میل کردن آن تمام اعضای تن را تقویت می نماید، «یونجه» در معالجه ضعف همگانی، ضعف بنیه، معدود خونی و روان موثر میباشد و مغز و ردیف فقرات را قوت می‌بخشد. این گیاه خوراکی با خاصیت تغذیه ای فوق العاده، منشا بی نیاز از ویتامین های B ,K ,E ,D ,A و همینطور املاح معدنی نظیر کلسیم، اسیدفولیک، منیزیم، پتاسیم محسوب میشود و ولی مصرف کم آب آن تأثیرگذارتر خواهد بود.

داروخانه آنلاین گیاهی

از سایر فواید گیاه یونجه این میباشد که دربردارنده مقدار قابل توجهی پروتئین میباشد. علاوه بر این ریشه گیاه یونجه قابلیت و امکان آن را داراست که تا عمق 18 متری زمین هم پیشروی کرده و ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را از خاک جذب نماید.

باز نگری های قبلی حاکی از آن میباشد که مصرف گیاه یونجه می‌تواند در پاکسازی روده از مواد سمی موءثر باشد. همینطور گیاه یونجه کلسترول بد را کاهش میدهد و در تصفیه خون نقش دارااست.

 





:: برچسب‌ها: داروخانه آنلاین گیاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: